Dag 18: Ribe & Mandø

7 augustus 2019 - Rødding, Denemarken

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan na de heftige dag gisteren. Einde van de ochtend hebben we eerst voor Meggi een huisarts opgezocht omdat ze een vervelende uitslag heeft. Hier heeft ze antibiotica voor gekregen, dus nu hopelijk snel over. Daarna zijn we naar Ribe gereden,dit is de oudste stad van Scandinavië. Onderweg zagen we 2 hertjes.

IMG_20190807_184451

Ribe dus, oud ja maar niet heel groot. Wel een leuk, gezellig centrum. Hier even doorheen gewandeld en natuurlijk een lekker ijsje gehaald.

IMG_20190807_133357IMG_20190807_184547~2

IMG_20190807_142304IMG_20190807_142549

De stad heeft diverse leuke doorkijkjes.

IMG_20190807_142238

Na Ribe doorgereden naar Mandø, het zuidelijkste waddeneiland van Denemarken. Deze ligt met een dijk aan het vasteland vast. We reden 'over' de zee, maar dit was meer gras en moerassig gebied met hier en daar een plasje. Pas na een kilometer of 7, vlakbij het eiland, kwam er een beetje zee. We hebben een stuk over het eiland gereden, we mooie natuur maar weinig strand. Overal gras eigenlijk en ook gedeeltes beschermd gebied waar je niet op mag. Wel echt toeristisch gebied, vooral veel Duitsers. Vrij snel weer aan de terugreis begonnen en toen viel het op dat in relatief korte tijd er ineens veel meer 'land' onder water stond. Echt hoog komt het hier nooit, want er loopt een weg vlak langs.

IMG_20190807_154752IMG_20190807_161247

Nu lekker bij het huisje, potje Jeu de boules gespeeld en gewonnen natuurlijk 😜. Morgen laatste vakantiedag hier! 💋

Oja, ik heb ook weer een filmje van ons huisje hier geüpload!

1. René:
    7 augustus 2019
    Hi hi echt een waddeneiland dus. Eerst denk je "waar is de zee?" En het volgende moment sta je met je voetjes in het nat. Kon je er ook wadlopen?
  2. Wendy:
    7 augustus 2019
    Ik vermoed van wel, maar we hebben het niet uitgeprobeerd 😄